fbpx

Louis Vuitton istorija – nuo kelioninių krepšių iki multimilijardinės grožio industrijos

Kiekviena save gerbianti visuomenės dama savo garderobe turi rankinę su persikryžiavusiu LV logotipu, kas antra visuomenės nuomonės formuotoja (kitaip influencerė) savo spintoje turi padirbtą LV rankinę. Šiandien „Louis Vuitton“ užima 9 vietą tarp pačių brangiausių pasaulio prekės ženklų, kurio metiniai pardavimai siekia 15 mlrd. eurų.

O prieš gerus 150 metų „Louis Vuitton“ tebuvo mažai kam žinomas kelioninių krepšių gamintojas. Tačiau vos per 20 metų jie sugebėjo įsitvirtinti pasaulinėje rinkoje, o jų gaminiai net 19 amžiaus pabaigoje buvo masiškai padirbinėjami. Nepadėjo net įvairių apsauginių priemonių diegimas.

Šio prekės ženklo įkūrėjo, kurio vardu ir buvo įsteigta įmonė, sėkmę lydėjo du dalykai. Skamba banaliai, tačiau asmeniškai Louis Vuitton turi būti dėkingas Prancūzijos imperatorienei. Būtent jos dėka pasipylė užsakymai ne tik iš Imperatoriškųjų rūmų, bet ir Paryžiaus grietinėlės. Kitu sėkmės dalyku buvo tai, kad Louis Vuitton manė, jog išrado idealios formos kelioninį krepšį, kuriame buvo galima saugiai pervežti net krištolo gaminius.

Tuo laikotarpiu daugelis keliautojų skundėsi, jog jų kelioniniai krepšiai neapsaugodavo daiktų nuo įvairių pažeidimų, o drėgmė patekdavo į vidų. Louis Vuitton sukūrė statmenos formos kelioninį lagaminą. Jis buvo be jokių pagražinimų ir papuošimų. Neišvaizdus. Tačiau pasižymėjo tuo, kad jame buvo galima saugiai pervežti daiktus, o svarbiausia į jį nepatekdavo drėgmė.

1854 m. buvo atidaryta pirmoji parduotuvė Paryžiuje, virš kurios įėjimo puikavosi užrašas: „Saugiai supakuoja pačius trapiausius daiktus. Specializuojasi mados pakuočių srityje“. Verslas greitai įsibėgėjo. 1859 m. jo manufaktūroje dirbo vos 20 žmonių, tačiau dėl didelės kelioninių krepšių paklausos, 1900 m. įmonėje jau dirbo 100 darbuotojų, dar po 15 metų virš 200.

Populiarumas buvo toks didelis, kad „Louis Vuitton“ atidarinėjo savo parduotuves ne tik Prancūzijoje, bet ir Londone, Niujorke. Nebuvo vengta ir savireklamos. 1886 m. siekiant apsaugoti savo lagaminus nuo vagių buvo sukurtas naujas spynos mechanizmas. Gamintojai buvo taip įsitikinę, kad spyna yra nenulaužiama, jog kvietė žymiausią tų laikų iliuzionistą Garry Gudinį išbandyti ją. Pastarajam atsisakius tai padaryti, „Louis Vuitton“ paleido reklamą, kad jų spynos yra neįveikiamos net Gudiniui.

Tačiau toks populiarumas turėjo ir savo kainą. „Louis Vuitton“ gaminius pradėta masiškai padirbinėti jau 19 mažiaus pabaigoje. Bandant apsisaugoti nuo padirbinių į kiekvieną naujai sukurtą lagaminą buvo dedamos firminės kortelės „Marque Louis Vuitton déposée“, tačiau tai mažai pagelbėjo. Nenuostabu, kad nulinis tolerancijos lygis padirbinėjimams išliko iki šių dienų.

Padirbinių platintojai ir net pirkėjai gali būti priversti sumokėti baudą už netikro gaminio nešiojimą. Įmonė taip pat turi tradiciją sudeginti visus neparduotus gaminius, kad jie nepatektų į juodąją rinką.

Žymusis persipynes LV logotipas ant gaminių atsirado gana vėlai, tik 1896 m., tačiau nuo to laiko tapo neatsiejama dizaino dalimi. Pirmoji Paryžiaus manufaktūra veikia iki šiol, tačiau šiandien ten priimi tik individualūs užsakymai. Na, o pirmoji moteriška rankinė buvo sukurta tik 1901 m., tačiau tada ji turėjo kiek kitokią paskirtį nei šiandien. Pirmieji krepšiai buvo skirti nešvarių rūbų laikymui. Ir tik vėliau jie tapo moteriškos mados ikona.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *