fbpx

Kaip nevykusi reklama sužlugdė 80-ties metų istoriją turinčią „Hoover“

Šiandien ne kiekvienas galėtų pasakyti, kokią produkciją gamina „Hoover“ ir kaip šis, dabar jau kinams priklausantis, gamintojas pakeitė daugelio žmonių gyvenimą. Tačiau nesugebėjimas prisitaikyti prie konkurencingos aplinkos ir viena nevykusi reklaminė kampaniją sužlugdė šią bendrovę, kuri sukūrė pirmuosius pasaulyje dulkių siurblius.

 1907 m. kambariai buvo valomi metaliniu šepečiu, kuris buvo pritvirtintas prie koto. James Murray Spangleris pritaikęs šią konstrukciją kaip pagrindą, prie jos prijungė suvimo mašinos variklį su ventiliatoriumi. Variklis judino šepečius ir traukė orą. Tai buvo pirmasis dulkių siurblio prototipas, kuris padėjo pamatus visai industrijai, kuri 2018 m. buvo verta 9 mlrd. eurų.

Tais pačiais metais James Spangleris su kolegomis investavo 5000 dolerių ir įkūrė „Electric Suction Sweeper Company“. Tačiau verslas nėjo taip sklandžiai, kaip buvo tikėtasi. 1908 m. bendrovė pardavė apie 100 dulkių siurblių, kurių vieno kaina tuo metu siekė 60 dolerių.

Spangleris parodė savo įrenginį pusseserei Susan Hoover, kurią sužavėjo dulkes siurbiantis įrenginys, kad ji papasakojo apie tai savo vyrui Williamui Hooveriui. Pastarasis tuo metu prekiavo odos gaminiais. Hooveris įžvelgė potencialą ir 1908 m. išpirko iš Spanglerio patentą.

Po dviejų metų „Electric Suction Sweeper Company“ buvo pervadinta į „Hoover Suction Sweeper Company“. Siekiant padidinti pardavimus, bendrovė suteikdavo 10 dienų nemokamai išbandyti dulkių siurblius.

Nors pardavimai išaugo du kartus, tačiau Hooveris buvo nepatenkintas pasiektais rezultatais. Pardavimai nebuvo tokie kokių norėta, patys įrenginiai buvo sunkus, triukšmingi ir naudotis jais buvo sunku. Jis įkūrė nuosavą inžinerijos padalinį, kuris patobulino esamą konstrukciją. Buvo sukurtas pardavimų padalinys. 1909 m. buvo parduota beveik 2500 įrenginių, tačiau vien tik reklamai išleista beveik 20 tūkstančių dolerių.

1922 m. Hooveris įregistravo naują bendrovę „The Hoover Company“, kurios kapitalizacija pasiekė 6 mln. dolerių, o joje dirbo beveik 900 darbuotojų. 1923 m. „Hoover“ dulkių siurbliais prekiavo visame pasaulyje, o bendrovės apyvarta viršijo 20 mln. dolerių.

1936 m. buvo sukurtas visiškai naujo dizaino dulkių siurblys „Model 150“. Jis turėjo užterštumo indikatorių, reguliuojamą rankeną, dvigreitį variklį. Šis gaminys tapo tokiu populiariu, kad įmonės pavadinimas (kuris iš anglų kalbos išvertus reiškė „siurbliuoti“) tapo kokybės sinonimu. 1957 m. bendrovė 75 proc. savo produkcijos pardavinėjo 120 pasaulio šalių.

1985 m. „Hoover“ įsigijo „Chicago Pacific Corporation“ už kurios nugaros stovėjo „Maytag“ buitinės technikos gamintojas, kuris ieškojo kompanijos gaminančios dulkių siurblius. Jų dėmesys sustojo ties „Hoover“, taip jie tikėjos tapti dulkių siurblių pardavimų lyderiais pasaulyje. Todėl jie nusipirko „Chicago Pacific Corporation“ ir perėmė „Hoover“ valdymą.

1988 m. „Hover“ pardavimai perkopė 1 mlrd. dolerių ribą. O pati bendrovė 1989 m. tapo viena brangiausių rinkoje – jos vertė siekė 2.5 mlrd. dolerių. Tačiau ne viskas ėjosi sklandžiai, kaip atrodė.

9 dešimtmečio ekonominė krizė Jungtinėje Karalystėje, kuri buvo vieną svarbiausių „Hoover“ rinkai, naujų žaidėjų atėjimas į rinką atsiliepė bendrovės rezultatams. Jos pardavimai nukrito nuo 150 iki 75 mln. Todėl „Hoover“ nusprendė imti aktyvios reklaminės kampanijos.

1991 m. „Hoover“ kartu su turizmo agentūra  „JSI Travel“ sutarė dėl bendros reklaminės kampanijos. Abi jos susidūrė su finansiniais sunkumais, todėl nusprendė, jog gera reklama turėtų pataisyti padėtį.

Reklamos esmė, kad kiekvienas įsigijęs dulkių siurblį kainuojantį virš 100 svarų sterlingų gautų du nemokamus bilietus skrydžiui į vieną Europos miestą ar Niujorką pirmyn ir atgal. Ant popieriaus viskas atrodė gerai: „Hoover“ ištuštins savo sandėlį, o „JSI Travel“ uždirbs perpardavinėdama  kelialapius.  

Tačiau projektas nuo pat pradžių turėjo užslėptą problemą, apie kurią bendrovės vadovus buvo įspėję konsultantai. „Hoover“ nuo kiekvieno už 119 svarų sterlingų parduotą siurblį gaudavo 30 svarų pelną. Tačiau lėktuvo bilietai į abi puses kainavo 600 svarų, tad bendrovei tekdavo padengti 570 svarų sterlingų skirtumą. 

„Hoover“ tikėjosi, kad susidomėjimas akcija nebus toks didelis, greičiausiai manė, kad ne visi užpildę paraiškas vėliau kreipsis dėl bilietų, planavo, kad bus perkami brangesni siurbliai, o ne tik patys pigiausi.  Tačiau viskas gavosi atvirkščiai. Susidomėjimas akcija buvo toks, didelis, kad „Hoover“ gavo virš 200 tūkstančių paraiškų. Klientai tikėjosi gauti savo nemokamus bilietus, nes manė, kad tinkamai įvykdė visus reikalavimus.

„Hoover“ tempė laiką, aiškino, kad ne visi dalyviai tinkamai užpildė paraiškas, todėl sugebėjo įteikti tik 6000 bilietų. Tačiau klientai reikalavo savo bilietų, dalis jų kreipėsi į teismus, spaudoje pasirodė bendrovę kritikuojantys straipsniai. Dalis klientų masiškai gražino atgal pirktą produkciją.

Padėtį gelbėti teko „Hoover“ savininkams „Maytag“, kurie išleido virš 70 mln. dolerių, kad nupirktų visiems nepatenkintiems klientams jiems priklausančius bilietus. Tačiau „Hoover“ reputacijai buvo suduotas stiprus smūgis. Jos dalis Junginės Karalystės rinkoje susitraukė nuo 50 proc. iki vos 10 procentų. Klientai pradėjo neigiamai vertinti ir visą kitą bendrovės gaminamą produkciją.

Po šios reklaminės kampanijos „Hoover“ nebeatsigavo. Europos padalinys buvo parduotas konkuruojančiai bendrovei „Candy“, kuri 2019 m. atiteko Kinijos gigantui „Haier Group“. JAV padalinys 2006 m. buvo parduotas „Techtronic Industries“.

Taip nevykusi reklaminė kampanija sužlugdė 80 metų istoriją turinčią bendrovę.  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *