fbpx

Vilnių pasiekė pirmasis elektrinis automobilis „Porsche Taycan“

„Porsche“ yra pats tingiausias automobilių gamintojas pasaulyje, kuris nuo šešto dešimtmečio apsimeta, jog kuria vis naujus automobilių modelius. O tikrovėje tai tas pats modelis ant kurio tiesiog keičiami tik skaičiai. Ir pirkėjams to gana. Jie myli šį prekės ženklą ir pasiryžę primokėti papildomus 20 tūkstančių eurų tik už naujo „9…“ numerio ženkliuką. O dabar „Porsche“ pristato (ne)naują savo kūrinį „Taycan“ – pirmasis elektrinis automobilis.

Pats gamintojas teigia, kad naujojo „Taycan“ dizainas pradėjo naują erą, tačiau specialistams pavyko išlaikyti su niekuo nesupainiojamą „Porsche“ DNR. Priekinė automobilio dalis atrodo itin plati bei plokščia, su aukščiau šonuose esančiais sparnais. Siluetą formuoja sportiška į galą žemėjanti stogo linija, o galinę dalį pabrėžia platūs bei, su tvirtai stiklą įrėminančiais statramsčiais, susiliejantys sparnai. Modelio novatoriškumą pabrėžia tokios detalės kaip į galinę stabdžių šviesos LED liniją integruotas stiklo efekto „Porsche“ logotipas.

Kitais žodžiais, tai tas pats senas geras „Porsche“ su uždėta LED linija. Bet jūs vis tiek jį pirksite, nes „Porsche“ yra laiko išbandytas ir užtikrintai patikimas gamintojas. O ir pačiam gamintojui nėra reikalo keisti šios strategijos, ji puikiai veikia paskutinius 80 metų, tai kam ją keisti.

Interjeras sukurtas nuo balto lapo

Tačiau grįžkime prie svarbiausio – prie automobilio interjero. Taip, taip, jūs nesuklydote.  Techninės detalės bus vėliau, teksto pabaigoje. O ir kam jos įdomios? Juk automobilį perkame ne pagal varikio galią ar tai, kas yra po kapotu, nors dabar mažai kas susigaudo, kas ten yra.

Šiandien automobilį renkamės pagal jo išvaizdą, dizainą ir vidaus grožį. Jei jis jūs užkabina – perkate. Jei ne – neperkate. Tokios yra šių dienų tendencijos ir todėl gamintojai nemažai investuoja į vidaus interjero dizainą. „Taycan“ vidaus dizainą įkvėpė minimalistinis paties pirmojo 911 modelio, pasirodžiusio dar 1963 m., interjeras.

„Porsche“ dizaineriai turėjo tikslą – tą patį švarumą ir minimalizmą perteikti naujame, kupiname komforto ir vairavimo asistavimo sistemų modelyje, todėl vidaus dizainą iš esmės kūrė nuo tuščio balto lapo.  Lenktas prietaisų skydelis formuoja aukščiausią viso priekinio pulto vietą bei yra gerai matomas vairuotojui, o centrinis 10,9 colio skersmens informacinis ekranas bei papildomai užsakomas ekranas keleiviui ne tik atrodo išskirtinai, bet ir sudaro plačią, solidžiai atrodančią stiklinę erdvę.

„Taycan 4S“ standartiškai komplektuojamas su iš dalies odiniu interjeru bei priekinėmis aštuoniomis kryptimis elektra reguliuojamomis patogiomis sėdynėmis. „Taycan“, kaip ir kiti „Porsche“ automobiliai, pasižymi ypatingu dėmesiu kokybiškoms detalėms ir individualizavimu. Klientai gali rinktis ir klasikinę odos apdailą ir itin tvarią „OLEA“, kurios apdorojimo procese naudojami alyvmedžių lapai suteikiantys jam savotiško išskirtinumo. Individualizmas yra išskirtinis šio modelio bruožas.

Išskirtinai šiam elektromobiliui skirti tamsūs ir šviesūs interjero atspalviai „Black-Lime Beige“, „Blackberry“, „Atacama Beige“ bei „Meranti Brown“, o papildomai klientai gali pasirinkti kontrastines juodą matinę, tamsaus sidabro ar neodimio – elegantiško šampano tono, – spalvas. Durų bei centrinės konsolės apdailos gali būti padengtos medžiu, matiniu anglies pluoštu, raižytu aliuminiu ar audiniu.

Pilnu įkrovimu jis gali įveikti 500 km.

„Taycan“ turi du elektrinius variklius, kelis galios lygius, o pats galingiausias modelis pasieks 761 AG. Greičiausia versija iki 100 km/val. įsibėgės per 2,8 sek., iki 200 km/val. – per 9,8 sek.

„Taycan“ yra pirmasis serijinės gamybos automobilis, kurio sistemos įtampa – net 800 voltų, kai kituose elektromobiliuose įprasta įtampa tesiekia 400 V. Didžiausias to privalumas – itin greitas baterijos papildymas. Didelio galingumo DC stotelėse užteks vos 5 minučių įkrovos norint nuvažiuoti papildomus 100 kilometrų. O pilnu įkrovimu jis gali įveikti 500 km.

„Taycan“ debiutuoja kaip ketverių durų kupė, tačiau po metų turėtų prisijungti didesnio pravažumo versija. Pirmą kartą ji buvo parodyta Ženevos automobilių parodoje 2018 m. kaip koncepcinis modelis, tačiau didžiulis klientų susidomėjimas paskatino „Porsche“ pradėti serijinę „Taycan Cross Turismo“ elektromobilio gamybą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *