fbpx

Technika

Tesla „žudikai“, kuriems taip ir nepavyko „nužudyti“ Tesla

2010 m. pasižymėjo karštomis diskusijomis apie automobilių industrijos revoliuciją ir pokyčius. Ypatingai ant bangos buvo elektrinių automobilių industrija, kuri prognozavo liūdną pabaigą tradiciniams automobilių gamintojams, o sau piešė šviesią ateitį. Tačiau praėjus dešimtmečiui kalbos liko kalbomis, o tradiciniai gamintojai ne tik niekur nepasitraukė, bet ir patys ėmė sėkmingai matuotis elektrinių automobilių rūbus. O iš įvairių elektro-startuolių rinkoje teliko tik vienas – „Tesla“.

Dar ne taip seniai, kiekvienas naujas elektrinių automobilių gamintojas prieš žengdamas pirmus žingsnius į rinką, nepamiršdavo garsiai pasiskelbti, kad jie yra būsimieji „Tesla žudikai“. Tad pažvelkime į kelis gamintojus, kurie žadėjo pakeisti elektrinių automobilių rinkos taisykles, tačiau galiausiai patys pateko į istorijos archyvus. Reikia tikėtis, kad kitiems gamintojams naujame dešimtmetyje seksis kur kas geriau.

Faraday Future

„Faraday Future“ savo pirmąjį prototipą „FF91“ pristatė 2017 metais. Tuo metus su fanfaromis ir šūkiais buvo skelbiama, kad masinė šių liukso klasės automobilių gamyba prasidės 2018 metais. Tačiau planai buvo vis nukeliami į ateitį, vyko nuolatinės restruktūrizacijos, kol galiausiai, sudeginus investuotojų suneštus milijardus, įmonės vadovybė paskelbė apie savo bankrotą.

Buvęs vadovas iki šiol slapstosi nuo Kinijos investuotojų. Ir nepaisant to, „Faraday Future“ vis dar turi šansą. Naujoji įmonės vadovybė skelbia, kad masinė automobilių gamyba, bus pradėta šių metų pabaigoje. Ką gi, laukti liko nedaug, bet tapti „Tesla žudikais“ jiems tikrai nelemta.

Jaguar E-Type

„Jaguar“ būtų sunku pavadinti startuoliu, tai ilgametę istoriją turintis automobilių gamintojas, tiesa, dabar priklausantis Indijos automobilių pramonės gigantui. „Jaguar“ kelias elektrinių automobilių link irgi buvo nelengvas. Gamintojas savo gerbėjus nusprendė palepinti pasiūlydamas elektrinę 1960 m. „Jaguar E-Type“ repliką.

Aptakių formų, išsiskiriančio retro dizaino, pilnai elektrinis sportinis automobilis su nuimamu stogu. Ko dar gali norėti automobilių entuziastai? 

Deja, jau po metų „Jaguar“ tyliai nutraukė šį projektą ir supakavo popierius į stalčių.  Tiesa, gamintojas pilnai nenutraukė šio projekto. Ir pažadėjo, jog „vieną dieną“ jį būtinai atgaivins. Tačiau „viena diena“ yra labai aptakus laiko terminas, kuris gali įvykti rytoj, o gali būti ir po dešimties metų.

Fisker Karma

Šio prabangių elektrinių automobilių gamintojo pradžia nebuvo tokia jau ir bloga. Nuo 2011 m. iš viso buvo pagaminti 2450 modelių. Kaip startui visai neblogai. Tačiau vėliau kilusios problemos su automobilio įkrovimu, kas vertė dalį automobilių atšaukti, sukėlė finansinių sunkumų pačiai įmonei.

Galiausiai karma apskritai nusisuko nuo „Fisker Karma“ ir jie buvo priversti paskelbti apie savo bankrotą.

Nauji įmonės savininkai vis dar bando atgaivinti šį prekės ženklą, planuojama, kad 2021 m. pasirodys pirmasis elektrinis visureigis „Fisker Ocean“. Ką gi, pasižiūrėsime, kaip jiems seksis.

Dyson EV

Taip, jums nepasirodė. Dulkių siurblių ir oro kondicionierių gamintojas „Dyson“ taip pat turėjo planų įžengti į elektromobilių rinką. 2017 m. įmonė užpatentavo savo galimo automobilio eskizus. Ir pažvelgus į juos, tai turėjo būti visai neblogas miesto automobiliukas.

Ši žinia sukėlė nemažą investuotojų susidomėjimą. Nes į rinką planavo ateiti nors ir EV naujokas, tačiau verslo aplinkoje turtinti solidų vardą įmonė.  Deja, šiems planams nebuvo lemta išsipildyti. „Dyson“ paskelbė, jog nutraukia projekto įgyvendinimą. Tačiau tai nebuvo kokia nors gamybos ar finansavimo problema, kuri pasitaikė kitiems gamintojams.

Tai buvo grynai ekonominiai išskaičiavimai. „Dyson“ paskaičiavo, jog elektrinių automobilių gamyba tiesiog neatneš įmonei pelno.

Nio

„Nio“ Kinijoje buvo labai dažnai lyginamas su „Tesla“, gamintojui buvo piešiama labai šviesi ateitis. Kol praėjusiais metais išaiškėjo, jog reikalai eina ne taip gerai, kaip tikėtasi. „Nio“ taip ir nepavyko žengti toliau 3 savo prototipų, o deginami investuotojų pinigai galiausiai ėjo į pabaigą.

Bendrovė ėmė masiškai atleidinėti darbuotojus, uždarė „San Francisko“ biurą. Ar pavyks jiems iš naujo paleisti savo projektą, kol kas tai lieka nežinioje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *