fbpx

Technika

Italų bandymai susidraugauti su britais arba kaip gimė Citroen BX

Ką vieni praranda gali atrasti kiti. Taip galima pasakyti apie Italijos automobilių dizainų namų „Bertone“ bandymus susidraugauti su britų automobilių gamintoju „Jaguar“. Nuo 1967 iki 1979 m., „Bertone“ sukūrė kelis automobilių konceptus, kuriais norėjo sudominti britus.

Tačiau tradicinis britų konservatiškumas neleido italams užmegzti glaudžių santykių, ko pasėkoje, o gal ir laimėje, to laikotarpio „Jaguar“ automobilių dizainas nebuvo paveiktas italų stiliaus. Tačiau dėl tos nesėkmės pasaulį išvydo „Citroen BX“.

„Bertone“ turėjo tikslą – parduoti savo automobilių dizainą „Jaguar“. Noras užmegzti kontaktą su britais buvo toks stiprus, kad prie naujų automobilių konceptų dirbo pats talentingiausias jų dizaineris Marcello Gandini. Žmogus 1966 m. pristatęs nepakartojamą  „Lamborghini Miura“.

Pirma proga pasitaikė 1967 m., kai britų dienraštis „Daily Telegraph“ paskelbė atvirą konkursą automobilių dizaino namams sukurti „idealiausią britišką GT“. Tai buvo pati sudėtingiausia, o kartu ir pati lengviausia užduotis.

„Bertone“ tikėjo, kad pergalė šiame konkurse jiems gali atverti „Jaguar“ duris. Jie sukūrė „Jaguar Pirana“, o pagrindinis dizaineris buvo ne kas kitas, kaip Gandinis. „Pirana“ turėjo daug britiškų, bet kartų ir itališkų formų. Žvelgiant į jį buvo galima atpažinti ir „Lamborghini Espada“ bruožus.

Nereikėjo per daug stebėtis, kad konkurso nugalėtoju buvo paskelbtas „Jaguar Pirana“. Tačiau didžiai „Bertone“ nuostabai, britų gamintojas neparodė didelio susidomėjimo šiuo konkursu. Kita galimybė pasitaikė 1970 m., „Jaguar“ paskelbus atvirą „XJ“ modelio konkursą. Bet ir čia britai pasirinko savo pačių dizainerių parengtą konceptą.

Dar viena proga pasitaikė 1975 m., kai vietoj „Jaguar E-Type“ buvo išleistas naujas „XJ-S“. Britų abejingumu vis labiau nusiviliantis „Bertone“ manė, kad „XJ-S“ nebus toks pat sėkmingas, kaip „E-Type“, todėl tikėjo, jog italai turi užbėgti įvykiams už akių ir britams pasiūlyti tokį automobilį su kuriuo palyginus „XJ-S“ tebus blankus šešėlis.

Žvelgiant iš šių dienų pozicijų, galima pasakyti, kad tai išties buvo labai ambicingas tikslas. „Jaguar XJ-S“ tapo vienu elegantiškiausiu kupė klasės automobiliu istorijoje. Jis buvo gaminamas ištisus 21 metus. Tai ką tokio galėjo pasiūlyti „Bertone“, kas būtų privertę britus apsigalvoti?

Nauja užduotis vėl buvo patikėta Gandini, kuris paskutinius metus vis labiau tobulino savo braižą ir vis labiau žavėjosi stačiomis ir griežtomis formomis. Tai ypatingai galima pajusti žvelgiant į „Alfa Romeo Carabo“. Kurio griežtos, bet kartu ir futuristinės, formos nepaliks abejingais daugelio automobilių gerbėjų.

1977 m. italai pristatė „Jaguar XJ-S Ascot“. Tai buvo visiškas priešingumas tradicinei britų stilistikai, kurioje dominavo apvalios formos. Aštrūs kampai, paslėpti žibintai, kiek futuristinis dizainas, kuris šiandien gali priminti „Teslos  Cybertruck“. Tai buvo italų pasiūlymas „Jaguar“.

Sunku būtų pasakyti, kaip būtų pasikeitusi „Jaguar“ stilistika, jei jie susidomėtų šiuo automobiliu. Tačiau ir 1977 m. britai išliko konservatyvūs. Jie padėkojo už pasiūlytą konceptą, tačiau didesnio susidomėjimo nerodė.

„Bertone“ nenuleido rankų, jie ieškojo kitų partnerių. 1979 m. buvo pristatytas „Volvo Tundra“ konceptas. Tačiau galiausiai sėkmė nusišypsojo Prancūzijoje, būtent ten italams pavyko parduoti savo projektą „Citroen“ koncertui, ko pasėkoje pasaulį išvydo „BX“ modelis.  

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *