fbpx

Technika

Citrina, kurios norisi. Naujasis „Citroën C5 X“

Ko neatimsi iš prancūzų, tai skonio ir dizaino pojūčio. Žvelgiant į Prancūzijos automobilių industrijos istoriją, joje visada bus galima aptikti išskirtinių perliukų. Kurie ilgus metus traukdavo akį ar būdavo novatoriais savo kategorijoje. Čia labiausiai išsiskiria „Citroën“, kurie nebijodavo eksperimentuoti savo futuristiniais dizainais. 

Su metais to futurizmo, kaip kad „BX“ modelyje, likdavo vis mažiau. Tačiau elegancija ir išskirtinumas savo klasėje niekur neišnyko. Todėl prancūzai visada būdavo mylimi akimis ir nekenčiami dėl technologinio nepatikimumo. Norėjosi pirkti, bet visada likdavo baimė, kad iš karto teks sugrįžti atgal į servizą.

Tačiau metams bėgant šios baimės palaipsniui nyko, o išskirtinis dizainas dėl kurio taip norisi pirkti šiuos automobilius išliko. „Citroën“ pristatė naująjį originalaus dizaino flagmaną „C5 X“, viename kūne derantį sedano patogumą bei universalo praktiškumą, įkvepiantį gyvybės didžiųjų automobilių segmentui.

Vizualiai žvelgiant iš išorės nepalieka jausmas, kad šis siluetas kažkur jau matytas, kažkas artimo „Porsche“. Bet net ir tuo atveju išvaizda yra simetriška, metališkai pilka spalva jam suteikia solidumo. Kiek į akis krenta per daug ištemptas galas, bet dėl to atsiranda daugiau vietos bagažinėje.

Jos tūris siekia 545 litrus, o nuleidus galinę sėdynę galima pervežti ir iki 1640 litrų krovinį. Be to, patogumą lemia ir plokščios grindys, plati bei funkcionali bagažo įkrovimo anga, žemas slenkstis ir tiesios šoninės sienelės. Sujungtas su durelėmis bagažo dangalas savaime pakyla, todėl lengviau pakrauti, o elektra valdomas bagažinės dangtis turi laisvų rankų funkciją, leidžiančią jį atverti net kai glėbys pilnas krepšių.

Tačiau automobilio grožis slypi ne tik išorėje, bet ir viduje. O „Citroën C5 X“ interjerui nepagailėta nei dėmesio, nei kokybiškų medžiagų. Čia norisi sėdėti ir mėgautis vairavimo malonumais. Odos ir medžio intarpų apdaila puikiai dera su pilkomis išorinėmis spalvomis. Dar nėra žinoma, kokia bus visa spalvų paletė bet dabar naudojama šiam modeliui tinka bene labiausiai.

Priekinė automobilio konsolė nėra apkrauta nei mygtukais, nei įvairiais video ekranais, ką dabar galima pastebėti daugelyje kitų modelių. Viskas labai kompaktiška ir higieniška, tačiau išlaikant subtilią prabangą.

Šis modelis pristato visiškai naują „Citroën“ informacijos ir pramogų sąsają, kurioje daugiausia dėmesio skirta ryšio technologijoms. Sistemą sudaro 12 colių įstrižainės HD kokybės jutiklinis ekranas, 4 USB C tipo lizdai, belaidis išmaniojo telefono įkroviklis, o programinės įrangos atnaujinimai atsiunčiami realiu laiku per kompiuterinę debesiją. Išmaniojo telefono turinį galima perkelti į ekraną naudojant funkciją „Mirror Screen“ nuotoliniu būdu. Sistemos sąsaja sukurta taip, lyg ji būtų planšetinis kompiuteris: nustatymai, pritaikymas ir ekrano parinktys bei valdikliai sukoncentruoti pirminiame ekrane.

Į „C5 X“ įdiegtos 2 lygio iš dalies autonominio važiavimo sistemos. Vairuotojo pagalbos greitkeliuose sistema apima adaptyvią kruizo kontrolę kartu su „Stop & Go“ bei eismo juostos laikymosi pagalbos funkcijomis – taip vairuotojui nebereikia aktyviai valdyti greičio ar trajektorijos, nes automobilis gali pats laikytis nustatytų parametrų. Tolimojo nuotolio aklosios zonos radaras, galinio skersinio eismo perspėjimo funkcija, kuri aktyvuojasi važiuojant atbulomis, taip pat 360 laipsnių apžvalgos sistema, rodanti supančią aplinką centriniame ekrane ir lengvinanti manevravimą, ar nuotolinio veikimo raktas, kuris automatiškai atrakina automobilį vairuotojui priartėjus bei užrakina jam nutolus.

Prekyba naujuoju „C5 X“ startuos antrąjį 2021 metų pusmetį, tad kainos dar nėra žinomos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *