fbpx

Reklama, kurios nebūtinai rodo tai, apie ką skelbia

Šiame informacijos triukšmo ir spartaus vartojimo amžiuje, kai esame užverčiami begalės nenaudingos informacijos ir pigia reklama, dažnai norisi užduoti klausimą ar galima sukurti kūrybišką reklamą, kuri nebūtų tiesiog primityvus kainos užbraukimo ir žodžio „akcija“ išryškinimo pavyzdys?

Reikia pripažinti, kad tai nėra lengvai įgyvendinama užduotis, statistiškai iš 100 reklamos klipų vos 1 gali pasigirti turintis savyje kūrybišką mintį, o ne tiesiog lėkštą vizualą. Gerai tai ar blogai – vieno atsakymo nėra. Visuomenė dažniausiai yra linkusi kritikuoti lėkštą ir nuobodžią reklamą, iš kitos pusės jos užsakovai nėra linkę į ją investuoti didelių pinigų.

Todėl surasti aukso vidurį tampa sunku. Taip, kartais tarp beformių vaizdinių gausos pasitaiko vienas kitas perliukas. Tačiau tai būna vienetiniai atvejai. Jų galėtų būti ir daugiau, bet dažnas reklamos užsakovas ne visada drįsta reklamuoti tai, kas gali visuomenėje sukelti neigiamą reakciją, nereikalingas diskusijas. O reklamos gamintojams didėja spaudimas ir daug saugiau tampa tiesiog „kepti“ beveidžias reklamas su perbraukta kaina.

Kas galėjo pagalvoti, kad golfas gali būti seksualus?

Kai kalbame apie golfą dažniausiai įsivaizduojame po žalią lauką lėtai  vaikštančius ir lazdomis mosikuojančius žmones, dėvinčius dar keisčiau atrodančius rūbus. Ši sporto ir laisvalaikio pramoga turi labai tiksliai aprašytas ne tik žaidimo, bet ir aprangos taisykles.

Viskas ant tiek iki smulkmenų apgalvota, tvarkinga, sterilu, kad golfo įrangos gamintoja „Cobra Puma Golf“ iškėlė klausimą, ar gali golfas būti seksualus? 2014 m. jie paleido naujos savo gaminių serijos reklaminę kampaniją, kuri buvo sukomponuota tokiu stiliumi, jog iš pirmo žvilgsnio priminė ne golfo lazdas, o moterišką bikinį.

Reklaminė kampanija ėjo su šūkiu „Taip, jie tikri“ ir pristatinėjo titanines golfo lazdas.

„Guinness“ moteriškos kojos

Seksualumo tematika reklamoje nėra kažkuo išskirtinė, tai dažnai pasitaikanti tematika. Tokioje reklamoje svarbiausia jausti ploną ribą tarp kūrybiškumo ir banalybės. Deja, tenka pasakyti, kad dažniausia banalumo riba nėra išlaikoma. Tačiau yra ir kitų pavyzdžių.

2011 m. alaus gamintojas „Guinness“ paleido reklamą, kuri iš pirmo žvilgsnio lyg ir turėjo visai kitą mintį. Seksualios „Guinness“ moteriškos kojos na niekaip ne asocijavosi su alumi. Labiau priminė pėdkelnių reklamą. Tačiau moteriškų kojų linijų kontūrai sudarė alaus bokalą.

Gal ir išties nebloga galimybė mūsų alaus gamintojams pareklamuoti savo produktą. Juk ne kiekvienas kontrolierius iš karto supras, jog tai ne alaus reklama.

Kai patys esame reklamos dalimi

Reklama nebūtinai ir ne visada turi būti matoma iš šalies. Kartais to net nejausdami kiekvienas mūsų galime tapti reklamos dalimi. Tačiau, kad tai pamatytume ir suprastume, reikia pasižiūrėti į reklamą iš kito kampo.

2009 m. „Frontline plus“ norėjo pristatyti naują savo produktą apsauginę priemonę nuo blusų šunims. Tradicinė reklama greičiausiai vaizduotų šuns šeimininką purškianti apsauginę priemonę ant šuns ir laimingą keturkojį lankstantį po laukus.

Reklamos agentūra pasiūlė išties kūrybišką idėją. Prekybos centre išklijuoti milžinišką šuns atvaizdą po kurį vaikštinėtų žmonės. Ir tik nuo aukščiausio prekybos centro taško pasimatytų visas šios reklamos genialumas: po šuns atvaizdą vaikščiojantys prekybos centro lankytojai iš aukšto primintų mažas ropinėjančias blusas.

„Jautri“ sporto reklama

Pasižiūrėjus į sporto klubų ar sportinės įrangos reklaminius banerius, tradiciškai pamatysime sporto salėje prakaitą liejančius sportiškai atrodančius vyrukus ir merginas. Tokios reklamos yra higieninės, saugios, neužgaunančios kažkieno jautrius jausmus.

Lietuvoje buvo bandymai kurti kiek netradicines ir akį kabinančias reklamas, tačiau jos labiau balansavo ties banalybės riba. 2019 m. sporto klubas „Gym Plius“ paleido reklaminę kampaniją, kurios pagrindinis motyvas buvo seksualumas. Norėdami sukurti dėmesį atkreipiančią reklamą, jie persistengė ir ji tapo vulgaroka. Tai iš karto sukėlė dalies visuomenės nepasitenkinimą ir žiniasklaidoje pasirodė neigiami straipsniai.

Kokia galėtų būti reklama, kuri nesukeltų tokios neigiamos reakcijos, pavyžiu gali būti sukurta „Oxygo“ klubo reklaminis baneris, kuris gana šmaikščiai kviečia susirūpinti savo fizine forma ir neperžengia raudonų linijų.

Nuotaikinga reklama

Australijos paštas, atkreipdamas dėmesį, kad žmonės vis mažiau siunčia ranka rašytus laiškus, sukūrė nuotaikingą reklamą, kuri gali paliesti bet kurio žmogaus širdį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *