fbpx

Prekės ženklai, kurių logotipai turi savas istorijas

Prekės ženklas ar logotipas, dažnai vadinamas organizacijos vizitine kortele, todėl verslo organizacijos neretai daug investuoja į logotipo sukūrimą, jo istoriją. Kad tai nebūtų tiesiog dar vienas grafinis elementas nenešantis savyje jokios žinutės.

Tačiau ne kiekvienas versle tai supranta. Todėl vienos įmonės savo prekės ženklus su pavydėtinu reguliarumu keičia, naujina, neišlaikant jokio ryšio su prieš tai buvusiais ar įmonės istorija. Kiti atvirkščiai, daug investuoja į tai, kad logotipo pokyčiai būtų minimalūs, o patys ženklai turėtų ilgalaikę istoriją.

Taip tokie prekės ženklai, kaip „Ford“, „Coca-Cola“, „Volkswagen“ gali pasigirti logotipais, kurie turi šimtametes tradicijas, yra lengvai atpažįstami ir lengvai įsimenami.

Tačiau yra prekės ženklai, kurie savo logotipuose palieka ir tam tikrus pranešimus, kuriuos ne kiekvienas vartotojas pastebi, o juo labiau geba įminti.

„Uncle Ben‘s“ istorija

Daugelis mūsų besilankydami maisto parduotuvėse pastebime mielą juodaodį senuką, kuris puikuojasi ant „Uncle Ben‘s“ pakuočių. Bet nedaugelis žino, kas toks šis pagyvenęs vyriškis su peteliške. Natūralu, kad daugelis pasakytų, jog tai ir yra gerasis dėdė Benas, kuris ir augina šiuos ryžius ar padažus. Arba, kad tai tiesiog pieštinis charakteris.

Legenda teigia, kad kažkur 1945 m. „Uncle Ben‘s“ savininkas pietaudamas restorane atkreipė dėmesį į durininką vardu Frenkas Braunas. Nežinia kuom jis sužavėjo įmonės vadovus, tačiau jie gavo F. Brauno sutikimą atvaizduoti jo veidą ant įmonės produkcijos.

1946 m. „Uncle Ben‘s“ vardas įgavo savo veidą.

Elektromobilio detalė ar moters gimda?

2003 m. sukurta „Tesla motors“ istorija nėra labai paini. Bendrovės pavadinimas buvo duoklė serbų elektromobilių gamintojui Nikolai Tesla, kuris pirmus brėžinius sukūrė 1883 metais.

Tačiau bendrovės logotipas turėjo ne vieną teoriją. Vieni teigė, kad „Tesla“ logotipas priminė katino nosį, kiti, kad „Tesla“ dizainerius įkvėpė moters gimda.

Tačiau tikrovėje logotipas simbolizuoja tam tikras Nikolo Tesla elektromobilio detales.

Antikinis „Versace“ simbolis

Italijos madų namų „Versace“ logotipas buvo sukurtas 1978 m. Džani Versace įkvėpimo ieškojo antikinėje mitologijoje. O pats simbolis yra Rondanijos medūzos atvaizdas.

Pagal antikines istorijas, ši medūza vertė keleivius įsimylėti į ją. Todėl Versace tikėjo, kad šis simbolis vers klientus įsimylėti šį prekės ženklą.

Droste efektas

Prancūzijos lydyto sūrio „Besijuokinti karvutė“ prekės ženklas yra vienas atpažįstamiausių pasaulyje. Iš pirmo žvilgsnio jame nėra nieko neįprasto. Jei nepasižiūrėsime į karvutės auskarus, kuriose … vėl atvaizduojamas tas pats vaizdas, o jame vėl ir taip iki begalybės.

Šis efektas yra žinomas, kad „Droste“ efektas, kuris buvo sukurtas 1904 m., jo esmė daugkartinis to paties vaizdo atvaizdavimas mažesniame formate.

Kosminė „NASA“ epopėja

1959 m. sukurtas „NASA“ logotipas bene aiškiausiai atpasakoja savo istoriją. Mėlynas gaublys simbolizuoja žemę. Žvaigždės reiškia kosmosą, raudonas profilis simbolizuoja aeroplano sparnus. O elipsė reiškia aplink žemę skriejantį kosminį laivą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *