fbpx

Finansai

„Tesla” sukūrė svajonių automobilį, tačiau jau yra geresni konkurentai

Jei planuojate įsigyti naują elektra varomą automobilį, greičiausiai mąstote apie naują „Tesla Model 3“? Ir tai būtų puikus pasirinkimas. Akį traukiantis šiuolaikiškas dizainas, aptakios formos, modernūs techniniai sprendimai, puiki vidinė audio sistema. Visa tai daro šį „Teslą“ modelį tikrai geru pasirinkimu. Tačiau rinkoje jau yra ir įdomesni žaidėjai nei „Tesla“.

Kai „Tesla“ pristatė savo pirmuosius automobilių prototipus buvo aišku, kad tokia bus elektra varomų automobilių rinkos ateitis. Ir nereikia per daug stebėtis, kodėl prie „Teslos“ susidarė eilė kelis metus į priekį, o prie kitų gamintojų ne. Beformius ir dvasios neturinčius „Prius“ ar „Leaf“ tuo metu pirko tik ekologijos hipsteriai, kuriems buvo nesvarbu ką vairuoti, svarbu, kad būtų žalias.

Model 3 salonas

Tiesa, šiandien mūsų gatvėmis zuja begalės taksi formos „Prius“, kurie kelia daug klausimų ar tikrai jie yra ekologiškesni nei benzinu varomi nauji automobiliai? Kita alternatyva buvo BMW i3, kuris labiau priminė 3 klasės suspaustą BMW.

Būtent „Teslos“ koncepcija išlaikyti veržlių formų automobilių dizainą, o ne kurti beformes degtukų dėžutės ir buvo tas sėkmės faktorius, nulėmęs jos populiarumą.  Ir ne tik nulėmęs, bet ir įtakojęs kitus gamintojus, kurie rinkai pasiūlė naujos kartos elektra varomus automobilius, tik šį kartą jų dizainas jau traukė akį.

Tačiau esminė „Teslos“ problema buvo įgyvendinti visus savo užsibrėžtus pažadus prieš klientus. Deja, čia ne viskas buvo taip gerai, kaip planuota. „Model 3“ gamyba ilgus metus strigo, nebuvo pasiekti užsibrėžti tikslai per metus pagaminti bent 500 tūkstančių automobilių. Nuostoliai sieke 1 mlrd. JAV dolerių. Padėtis į teigiamą pusę pradėjo keistis tik 2019 m., kai pardavimai vėl pradėjo augti, tačiau įmonės nuostoliai ir toliau išliko dideli ir siekė 400 mln. JAV dolerių.

Tačiau akcininkus neramina ne „Tesla“ nesubėgėjimas įvykdyti savo įsipareigojimus, bet naujo konkurento atėjimas į JAV rinką. Ir kuris nusitaikė į tą automobilių segmentą, kuris labiausiai yra mėgstamas eilinių amerikiečių į pikapus ir visureigius. 

Naujas konkurentas – Rivian

„Rivian“ kol kas nėra pagaminęs nė vieno automobilio, tačiau būtent ši kompanija yra laikoma didžiausia „Tesla“ konkurentė JAV rinkoje. Jie jau sugebėjo pritraukti 1,5 mlrd. JAV dolerių investicijų iš „Ford“ ir „Amazon“, o pirmasis automobilis nuo konvejerio turi išriedėti jau 2020 m.

Ir pasižiūrėjus į šių automobilių dizainą negali jais nesižavėti. Tai pakankamai dailiai atrodantys automobiliai, kurie išsiskiria iš visumos. Nemažai investuota ir į vidaus interjerą. Jei „Tesla“ siekia išlaikyti „švarų“ vidų, kur visa informacija yra sukoncentruota viename displėjuje, tai „Rivian“ išlaikė labiau tradicinius vidaus interjero bruožus.

Šiandien „Rivian“ dirba virš 700 darbuotojų, dalis jų yra iš tokių kompanijų, kaip „McLaren“, „Jeep“, „Ford“ ar tos pačios „Tesla“. Įmonės vadovai savo dėmesį nusprendė koncentruotis į pikapus ir visureigius, segmentas, kuris yra ypač populiarus JAV. O svarbiausia šiame segmente nėra „Teslos“. Šis sprendimas atrodo geras dar ir todėl, kad visureigiai yra mėgiami Azijos šalyse, Europoje taip pat auga jų populiarumas.

Kitas „Rivian“ pranašumas prieš kitus gamintojus yra ypač talpios baterijos. Vieno įkrovimo pakanka, kad visureigis galėtų įveikti nuo 390 iki 660 kilometrų atstumą. Palyginimui „Tesla Model X“ gali įveikti tik nuo 380 iki 480 kilometrų atstumą.

Tačiau didžiausias „Tesla“ galvos skausmas ne tame, kad „Rivian“ sugebėjo nuvilioti dalį darbuotojų, ar sukūrė talpesnę bateriją. Labiausiai neramina planai 2020 m. pradėti aktyvius pardavimus. „Rivian“ jau paskelbė, kad 2021 m. planuoja pagaminti 20 tūkstančių automobilių, o 2022 m. 40 tūkstančių. Šie skaičiai yra panašūs į „Tesla“.

Kiek tiksliai kainuos nauji elektromobiliai dar nėra žinoma, tačiau prognozuojama, kad kainos svyruos apie 70 tūkstančių JAV dolerių. Įmonės planuose 2025 m. išleisti ir pirmuosius lengvuosius automobilius, o tai būtų tiesioginis pasikėsinimas į „Tesla“ rinkos segmentą. Tiesa, prieš pradedama užkariauti JAV rinką, „Rivian“ turi išspręsti ir vieną klausimą. Šiai dienai ji praktiškai neturi išplėtoto įkrovimo stotelių tinklo. O be to jai bus sunku įsitvirtini elektrinių automobilių rinkoje.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *