fbpx

Finansai

Padangių karalius nusileido. Kodėl nutraukiama Airbus A380 gamyba?

Didžiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas „Airbus A380“ pirmą kartą į dangų pakilo 2005 metais. Buvo manoma, kad žmonės vis dažniau ims naudotis oro transportu, o siekiant taupyti kuro išlaidas, keleivius nuspręsta persodinti į didesnius lėktuvus. Didesnis lėktuvas, didesnis pervežamų keleivių skaičius, mažesnės išlaikymo, kuro ir taršos sąnaudos. Bent taip galvojo „Airbus“ verslo strategai.

Ir jie beveik nesuklydo. Žmonės mielai rinkosi ir renkasi keliones lėktuvais. Pervežamų keleivių skaičius oro transportu nuolatos didėja. Oro linijos yra perkrautos, o avialinijoms neretai nebepakanka turimų lakūnų ir lėktuvų skaičiaus augantiems keleivių poreikiams patenkinti. Tada kodėl „Airbus“ nusprendė 2021 m. ant žemės nuleisti „padangių karalių“?

800 keleivių galintis pervežti lėktuvas yra ne tik didžiausias keleivinis lėktuvas pasaulyje, bet ir pats brangiausias, jo gamyba atsieina beveik 400 mln. eurų. Tačiau esminė jo problema, kad jis yra per didelis ir finansiškai nenaudingas.

Kai buvo kuriamas „Airbus A380“ buvo tikimasi, kad avialinijoms nereikės daug mažų lėktuvų, o pakaks kelių didelių transatlantiniams skrydžiams. Tokia strategija galėjo pasiteisinti, bet tik su sąlyga, kad visi centriniai skrydžiai bus daromi iš vieno taško.

Todėl „Airbus A380“ labiausiai atsiperka toms avialinijoms, kurios turi vieną stambų oro uostą iš kurio vykdo tolimuosius skrydžius. Nes visi keleiviai suvažiuoja į vieną centrą ir iš jo yra skraidinami į kitą stambų oro uostą. Tokiu oro uostu yra Londono „Heathrow“ iš kurio „British Airways“ skraidina keleivius „Airbus A380“ į kitus pasaulio kraštus.

 Tačiau toks modelis neveikia ten, kur avialinijos turi kelis stambius oro uostus iš kurių vykdo tarptautinius skrydžius, nes tada keleiviai nesuvažiuoja į vieną tašką, o išsimėto per skirtingus oro uostus. Galiausiai avialinijoms tada tenka kelti į dangų pustuščius lėktuvus.  

Kaip pavyzdys yra stambiausios pasaulyje avialinijos „American Airlines“, kurie turi 950 lėktuvų, o taip pat vykdo skrydžius iš kelių stambių oro uostų. Šios bendrovės viceprezidentas Vasu Raja pripažino, kad „Airbus A380“ yra tiesiog per didelis lėktuvas JAV rinkai, todėl jų avialinijoms pilnai pakanka mažesnių lėktuvų, tokių, kaip „Boeing 777-300“.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *