fbpx

Finansai

Lėktuvai ant žemės – kokią įtaką, tai turės aviacijos verslui?

Interneto erdvėje galima aptikti ne vieną kvapą gniaužiančią nuotrauką, kurioje ant pakilimo-nusileidimo tako stovi kelios dešimtys ar net šimtai lėktuvų, patupdytų ant žemės dėl pasaulinės COVID-19 pandemijos. Aviacija yra viena labiausiai nuo šios krizės nukentėjusių verslo industrijų, kurios nuostoliai skaičiuojami milijardais eurų, o pats verslas gali pilnai atsigauti tik po kelių metų.

Karantinas iš esmės paralyžiavo beveik visą aviacijos industriją, jei logistikos atšaka dar kažkiek gyvuoja, tai keleivių pervežimas sustojo visiškai. O dalis lėktuvų perdaromi krovinių pervežimams. Nukentėjo ir privati verslo aviacija, jų lėktuvai taip pat pasodinti ant žemės.

Tačiau ką reiškia ant žemės nutupdyti visus lėktuvus? Kalba eina ne apie porą, bet tūkstančius lėktuvų, nuo mažų privačių verslo lėktuvėlių iki stambių transatlantinių oro lainerių. Kadangi lėktuvai nuolatos turi būti ore, mes sunkiai įsivaizduojame ką reiškia juos nutupdyti.

Aviacija nėra pritaikyta lainerių saugojimui, todėl įvedus karantiną, daugeliui avialinijų galvos skausmu tapo ne tik sustojęs verslas, prarastos lėšos, bet ir iškilęs klausimas, o kur gi laikyti ant žemės nutupdytus lėktuvus?

Lėktuvas nėra pati kompaktiškiausia transporto priemonė, jo neįvarysi į požeminę parkavimo aikštelę. Todėl natūralu, jog lėktuvai yra laikomi oro uostuose. Tačiau net ir stambūs oro uostai nėra pajėgūs priimti tokį didelį kiekį lėktuvų. Neretai dalis lėktuvų yra tiesiog sustatomi ant pakilimo-nusileidimo tako.

Net ir stovinčius ant žemės lėktuvus reikia prižiūrėti. O techninė jų priežiūra taip pat kainuoja. Lėktuvų akumuliatorius reikia perjunginėti kas 14 dienų, reguliariai paleisti variklius. Skaičiuojama, kad vidutiniškai vieno lėktuvo stovėjimas ant žemės avialinijai gali atsieiti (pvz. Indijoje) iki 1000 dolerių per dieną.

Aviacijos ekspertai prognozuoja, kad šiais metais keleivių pervežimas kris 50 proc., kai vien balandžio mėnesį fiksuotas 80 proc. kritimas. O apie greitą aviacijos industrijos atsigavimą dabar kalba tik didžiausi optimistai.

Bet sutikite, ant žemės stovintys lėktuvai tikrai atkreipia dėmesį.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *