fbpx

Finansai

Automobiliai, kurių vertė su metais tik auga

Ar automobiliai gali tapti puikia investicija, kurios vertė su metais nekristų, bet augtų? Ne taip seniai nagrinėjome šį klausimą. Jei kalbėtume apie šiuolaikinius automobilius, kurių didžioji dalis sunkiai primena tradicinius automobilius, tai labiau hibridas tarp automobilio ir lenktyninio „supercar‘o“, šis klausimas tampa ganėtinai sudėtingu.

Taip, jie galingi, futuristinio dizaino, ypač greiti ir ypač brangūs. Tačiau ar paklausūs? „Pagani Huayra BC“ (2.5 mln. eurų),  „Aston Martin Valkyrie“ (3 mln. eurų),  „Lamborghini Veneno“ (4 mln. eurų), „Koenigsegg Ccxr Trevita“ (4.5 mln. eurų). Tai tik keli vardai automobilių, kurių kainos muša rekordus. Tačiau pats brangiausias šiuo metu parduodamas automobilis kainavo 18 mln. eurų ir tai yra „Bugatti La Voiture Noire“.

Bet net šis modelis neprilygsta kitiems automobiliams, kurie jau nebėra gaminami, o juos pamatyti galima nebent privačių kolekcionierių garažuose ar senovinių automobilių parodose. Vienintelis skirtumas, kad jų vertė su metais nekreta, bet tik auga.

Ferrari 250 GTO (1962 m.)

„Ferrari 250 GTO“ turi spalvingą istoriją. Šio automobilio pasiekimų sąraše yra 15 pergalių savo klasėje. O jį vairavo, kaip nebūtų keista, ne italas, o amerikietis Filas Hilas, kuris kartu buvo pirmasis „Formule 1“ čempionas iš JAV. Tačiau šis „Ferrari“ gali pasigirti ir dar vienu pasiekimu. Šiai dienai tai bene brangiausiai parduotas važiuojantis automobilis pasaulyje.

2018 m. „RM Sotheby‘s“ aukcione šis „Ferrari 250 GTO“ buvo parduotas už 48 mln. JAV dolerių. Tačiau tai dar ne pabaiga. Pirmos laidos analogiškas modelis 2014 m. buvo parduotas už 38 mln. JAV dolerių. O turint omenyje, kad iš viso šios laidos automobilių pasaulyje tėra tik 36 vienetai, jie tampa ypač paklausūs kolekcionierių tarpe.

Ferrari 335 S Spider Scaglietti (1957 m.) 

Greičiausiai neturėtų stebinti, kad sekantis brangiausias automobilis taip pat buvo „Ferrari“, tik šį kartą „335 S Spider Scaglietti“. Ir nors „Ferrari 335 S Spider Scaglietti“ neturi tokios spalvingos istorijos, kaip „Ferrari 250 GTO“, tačiau 24 valandų Le Mano lenktynėse šis automobilis trasą įveikė rekordiniu laiku.

2016 m. jis buvo parduotas už daugiau nei 35 mln. JAV dolerių.

Apskritai reikia pastebėti, kad brangiausių automobilių sąraše šis Italijos automobilių gamintojas dominuoja.  „Ferrari 290 MM Scaglietti Spyder“ (1956 m.) parduotas už 28 mln. JAV dolerių, „Ferrari 275 GTB/4 S NART“ (1967 m.) — 27 mln. JAV dolerių, o „Ferrari 275 GTB/C Speciale“ (1965 m. ) — 26 mln. JAV dolerių.

Mercedes-Benz W196 (1954 m.)

Tačiau brangiausiai parduodamų automobilių sąraše galima rasti ne tik „Ferrari“. 2013 m. „Mercedes-Benz W196“ buvo parduotas beveik už 30 mln. JAV dolerių ir tapo brangiausių pasaulyje parduotu „Mercedes-Benz“ automobiliu.

Savo aukšta kaina „Mercedes-Benz W196“  turi būti dėkingas Chuanui Manueliui Fanchijui – Formulės 1 pilotui iš Argentinos. Pastarasis pirmajame Formulės 1 dešimtmetyje dominavo lenkybėse ir pelnė 5 pasaulio čempiono titulus. Antrasis čempiono titulas buvo pasiektas būtent su šiuo automobiliu. 

Aston Martin DBR1 (1956 m.)

„Aston Martin DBR1“ pirmasis ir brangiausias britų automobilis, kuris įsiterpė į kontinentinės Europos brangiausių automobilių sąrašą. 2017 m. jis buvo parduotas už 22 mln. JAV dolerių.

Duesenberg SSJ (1935 m.)

Žiūrint į pirmą sąrašo dalį gali susidaryti įspūdis, kad patys  brangiausi automobiliai yra lenktyniniai automobiliai. Ir iš esmės tai būtų tiesa. Tačiau brangiausių automobilių sąraše galime aptikti ne tik lenktyninius automobilius.

Brangiausias ne lenktyninis automobilis, turintis JAV kilmės šaknis ir priklausantis Holivudo žvaigždei Gary Cooper buvo 1935 m. pagamintas „Duesenberg SSJ“. Iš viso buvo pagaminti vos du šio automobilio vienetai. O 2018 m. jis buvo parduotas už 22 mln. JAV dolerių.

Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe (1931 m.)

Iš pirmo žvilgsnio šio automobilio vertė turėtų iškelti klausimą, o ką jis daro mūsų sąraše. Nes parduotas jis buvo už kiek daugiau nei 9 mln. JAV dolerių. Tačiau tai įvyko 1987 m. ir atsižvelgiant į infliaciją, jo vertė šiandien siekia virš 21 mln. JAV dolerių.

O turint omenyje, kad pasaulyje liko vos 6 „Type 41“ modeliai, jie yra visai realūs pretendentai į rekordininkus.

Volkswagen/Porsche Type 64 (1939 m.)

Šis automobilis gali pasigirtini ne tik spalvinga savo istorija. Pagamintas jis buvo nacių Vokietijoje, bet niekad nebuvo įvardintas, kaip „Volkswagen“ ar „Porsche“ gaminys. Pastaroji įmonė buvo įkurta tik 1948 m.  Todėl jis išliko tiesiog „Type 64“.

Pasigirti jis gali ir intriguojančia pardavimų istorija aukcione. Nors jo vertė nurodyta 17 mln. JAV dolerių, realiai jis niekad nebuvo parduotas. Automobilio savininkas tikėjosi mažiausiai už jį gauti bent 20 milijonų. Tačiau dėl tam tikrų techninių kliūčių ir aukcioną vedusio žmogaus sunkiai suprantamo akcento, pirminė automobilio vertė buvo nurodyta 30 mln. JAV dolerių vietoj planuotų 13 milijonų.

Kai lentoje pasirodė skaičius 70 mln., aukciono salė ūžė. Tačiau aukciono vedėjas turėjo nutraukti aukcioną ir pranešti apie klaidą. Atsirado pakoreguota suma 17 mln. JAV dolerių. Čia aukcionas ir sustojo, nes niekas nedrįso kelti kainos, o savininkas neplanavo pardavinėti automobilio mažiau nei už 20 milijonų. Tačiau iš kitos pusės ši istorija parodo, koks yra susidomėjimas šiuo neįprastu automobiliu ir ką gali žinoti, gal greitu laiku „Ferrari“ pozicijos bus pastumtos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *