fbpx

Finansai

Ar brangausi pasaulio automobiliai gali būti gera investicija?

Ar automobilis gali būti investicinė priemonė? Istorija žino nemažai atvejų, kai kažkieno sandėlyje rastas aprūdijęs metalo gabalas paaiškėja esąs ypač vertingas vintažinis automobilis. Automobilių kolekcionieriai savo garažuose turi nuo kelių vienetų iki kelių dešimčių  raritetinių transporto priemonių, kurių vertė su metais tik auga.

Tačiau jei kalbame ne apie prieš 50 ar 80 metų važinėjančius automobilius, o dar pakankamai šviežius modelius. Didžioji dalis tokių transporto priemonių sunkiai primena tradicinius automobilius, tai labiau hibridas tarp automobilio ir lenktyninio „supercar‘o“. Būtent jų vertė šiandien gali siekti nuo kelių šimtų iki kelių milijonų eurų.

Galingi, futuristinio dizaino, ypač greiti ir ypač brangūs. Tačiau ar paklausus?

„Pagani Huayra BC“ (2.5 mln. eurų),  „Aston Martin Valkyrie“ (3 mln. eurų),  „Lamborghini Veneno“ (4 mln. eurų), „Koenigsegg Ccxr Trevita“ (4.5 mln. eurų). Tai tik keli vardai automobilių, kurių kainos muša rekordus.

Tačiau net šie modeliai neprilygsta dar dviem, ypač brangiems automobiliams.

Rolls Royce Sweptails

Apie 2017 m. „Rolls Royce Sweptails“ greičiausiai ne daugelis bus girdėję. Ir tai nenuostabu. Pasaulyje tėra tik vienas pagamintas modelis, kurį „Rolls Roys“ pagal individualų užsakymą kūrė neatskleistam užsakovui.

Dvivietis kupė su panoraminiu stogu ir į jachtą primenančiu galu yra išties išskirtinis automobilis. Daugelis detalių – rankų darbo. Medžio imitacija, aukščiausios kokybės interjero oda – viskas turi pabrėžti išskirtinumą ir prabangą.

„Rolls Roys“ teigia, kad kuriant interjerą, jie įkvėpimo sėmėsi iš savo kurtų 1920-1930 metų automobilių. Tai gana ginčytinas teiginys, gal kurios detalės ir primena tą epochą. Tačiau net ir tokios įkvepiančios idėjos vargiai atperka šio automobilio kainą – beveik 12 mln. eurų.

Bugatti La Voiture Noire

Apie „Bugatti La Voiture Noire“ jau rašėme praėjusių metų pabaigoje.  Tiesa, tada dar nežinojome kokia bus šio išskirtinio automobilio kaina. O ji pranoko visus lūkesčius.

Pirmuoju „Bugatti La Voiture Noire“ savininku tapo „VW“ grupės prezidentas Ferdinandas Piechas, kuris šį automobilį įsigijo už beveik 18 mln. eurų.

Ir nors šie automobiliai traukią akį, yra beprotiškai greiti ir brangūs, tačiau klausimas ar su metais jų vertė augs, kaip auga vintažinių automobilių, o gal kaip tik tai tik bus brangi, bet neatsiperkanti investicija.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *